"M-a cuprins melancolia gândindu-mă la viitor, aşa că m-am apucat să fac dulceaţă de portocale. Este uimitor cum te înveseleşti când rupi feliile de portocale sau freci podeaua." David Herbert Lawrence
Vrei să fii prietenul meu?
Vrei să fii prietenul meu?

Vrei să fii prietenul meu?

Nu…nu ne cunoaştem, dar dă şi tu ‘accept’ te rog.

Partea asta cu 3500 de ‘prieteni’ pe Facebook, din care tu cunoşti poate vreo 300, pe mine mă depăşeşte. Şi tot incerc să înţeleg fenomenul de ceva vreme, dar mă dau bătută. Nu-i ca şi cum am fi toţi Lady Gaga şi nu vrem să ne dezamăgim fanii, dându-le ‘ignore’.

Vrei să intre lumea pe profilul tău de FB să-ti vada link-urile către blog, sau mai ştiu eu ce produs vrei tu să-ţi promovezi pe pagina personală? Atunci dă-i produsului ce-i al produsului. Creează-i o pagină numai a lui, daca tot ai încredere în el şi lucrează la promovare în linişte, asa cum ştii tu mai bine.

Când o să vreau să-mi transform blogul în ceva mai mult decat un moft, probabil că aşa voi proceda. N-am 3000 de prieteni şi niciunul nu aveţi cu adevărat (nici nu v-aţi dori)… şi nici n-o să mă apuc să împart sute de invitaţii sau să accept în lista mea pe oricine, dacă n-am interacţionat măcar o dată în viaţă, cu persoana respectivă. Căci vreau şi eu măcar să ştiu cu cine îmi împart statusurile despre cum m-am trezit azi-dimineaţă…pe stânga, pe dreapta, sau cu fundul în sus.

Singura persoană pe care am invitat-o fără sa o cunosc, e o blondă inteligentă, care scrie frumos şi care, de ceva vreme, a înţeles fix ce am scris eu mai sus: produsul în sine merită atenţia lui separată.
Un produs are ‘fani’, nu prieteni.

Ori facem marketing, ori facem PR.

4 Comments

  1. Adevar graita-i!
    Partea trista este ca atunci cand tu X, brand personal, vrei sa te promovezi, incerci sa combini marketingul si PR-ul in pagina personala de facebook – si de aici 3000 de “prieteni”! Este un rau necesar. Depinde care-i scopul fiecaruia.
    Sa ne fereasca cel de sus de 3000 de prieteni, calvar social!

    1. De asta sustine Chinezu ca online-ul e nimic fara offline 🙂 Adica daca tot vrem sa ajungem la oameni, sa-i si cunoastem, zic! 😉 Si produsul va incepe sa se promoveze singur, prin ceilalti, la un moment dat.
      Dar invitatiile astea de ‘prietenie’ …pe bune ca incep sa devina agresive, uneori 🙁

Leave a Reply to Andreea Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.